AILA Research Network
AILA Research Network “Academic Writing in English as a Foreign Language” |
From 3rd April 2012 to December 2017.
Description:
The present ReN is being designed as a result of the research and teaching interests of a group of senior and young university teachers from different parts of the world. We are all aware of the importance of academic writing at tertiary education, and for that reason we want to promote and disseminate our research results worldwide.
L2 academic writing is a multidisciplinary research domain where several sciences converge: psychology, linguistics, pedagogy, philology, to name but a few. Due to this scientific interaction, there is a high potential for cross-disciplinary research in the field. Moreover, and since all ReN members are active practitioners in formal education, we are committed to action-research by implementing our results in our own classrooms.
The purpose and scope of this ReN is to work on academic writing weaknesses so that university students can make it a tool for academic success. In this way, we are not only reinforcing the role of written skills in L2 but we are also motivating learners on their academic tasks and career, where most of their examinations are L2 written.
Descripción:
El proyecto de investigación ReN que presentamos es el resultado de procesos de investigación e intereses docentes de un grupo de profesores de universidad experimentados y noveles que trabajan juntos desde distintas partes del mundo. Somos conscientes de la importancia de la escritura académica en la educación superior y, por ese motivo, queremos promover y diseminar los resultados de nuestra investigación por todo el mundo.
La escritura académica en una segunda lengua es un campo de investigación multidisciplinar, en el que convergen varias ciencias: psicología, lingüística, pedagogía, filología, entre otras. Debido a esta interacción científica, hay un alto potencial de investigación interdisciplinar en este campo. Además, y puesto que todos los miembros de este ReN somos miembros activos dentro de sistemas de educación reglada, estamos comprometidos a realizar acción-investigación mediante la implantación de nuestros resultados en el aula propia.
El propósito y ámbito de este ReN es trabajar en los puntos débiles de la escritura académica para que estudiantes universitarios puedan hacer de ella una herramienta de éxito académico. De ese modo, estamos no sólo reforzando el papel de las habilidades escritas en una lengua extranjera, sino también motivando a los estudiantes en sus actividades y su carrera académica, donde la mayoría de sus exámenes son escritos en L2.
Members:
Dr. Lidia Taillefer (Málaga University, Spain): ltaillefer@uma.es (Convenor)
Dr. Rosa Muñoz-Luna (Málaga University): rmluna@uma.es
Dr. Lorena Terando (University of Wisconsin at Milwaukee): terando@uwm.edu
Dr. Encarnación Postigo Pinazo (Málaga University, Spain): epostigo@uma.es
Ms. Renia López (Hong Kong Polytechnic University): renialopez@gmail.com